Головна » 2018 » Липень » 31 » Перелік питань та ситуаційних завдань для письмового іспиту щодо перевірки знань законодавства та нормативно-правових актів у сфері освіти
17:29
Перелік питань та ситуаційних завдань для письмового іспиту щодо перевірки знань законодавства та нормативно-правових актів у сфері освіти

Додаток 2

до наказу відділу освіти

Токмацької міської ради від

27.07.2018 р. № 161

Перелік питань та ситуаційних завдань для письмового іспиту

щодо перевірки знань законодавства та нормативно-правових актів у сфері освіти претендентом на заміщення посади директора

Токмацької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 4

1. Які три рівні освіти та якої тривалості має повна загальна середня освіта? (відповідно до Закону України «Про освіту», який набрав чинності 28.09.2017р.):

2. В якому з описаних фрагментів змальовано компетентнісне навчання?

а) учитель пояснив дітям, як розв'язувати задачу. Потім вони розв'язали аналогічну задачу і перейшли до завдань іншого виду. Вдома діти мали зробити завдання з теми, яку вчили минулого тижня;

б) учитель запропонував дітям в групах розв'язати задачу різними способами. Потім усім класом обговорили кожний спосіб. Учитель пояснив, як ще можна було розв'язати цю задачу. Усі разом обрали найзручніший спосіб. Далі діти практикувались розв'язувати задачі цього виду на прикладах з реального життя;

в) учитель відчитав лекцію, поставив кілька запитань дітям, аби перевірити рівень запам'ятовування нового матеріалу, і пішов на наступний урок;

г) учитель запропонував дітям в групах розв'язати задачу. Потім кожна група представила свій варіант розв’язання. Учитель пояснив, як ще можна було розв'язати цю задачу. Вдома діти мали розв’язати аналогічну задачу.

3. Закон України «Про освіту», який набрав чинності 28.09.2017р. вводить перелік з 11 компетентностей і 12 наскрізних вмінь. Що з переліку є саме наскрізним вмінням?

4. Скільки дітей може бути в одному класі школи (відповідно до Закону України «Про освіту», який набрав чинності 28.09.2017р.)?

5. За новим законом, гімназія – це (надати визначення)

6. Закон України «Про освіту» (який набрав чинності 28.09.2017р.) дає багато автономії школі. Що з цього списку НЕ зможе робити керівництво школи?

а) самостійно набирати на роботу вчителів і звільняти їх;

б) розпоряджатися фінансами, у тому числі – коштами міжнародних грантів задля покращення якості освітнього процесу;

в) вирішувати (разом з педрадою), де вчителі будуть проходити підвищення своєї кваліфікації – у громадських організаціях чи інститутах підвищення кваліфікації, а також – як саме;

г) розформовувати школу і закривати її.

7. Які контрольні функції зникли відповідно до нового Закону України «Про освіту»?

8. Хто контролюватиме якість освіти за новим законом?

9. Закон вводить поняття формальної, неформальної та інформальної освіти. Що таке інформальна освіта?

10. Закон України «Про освіту», який набрав чинності 28.09.2017р., дає вчителю можливість працювати за власними освітніми програмами та регулює кількість годин для підвищення їхньої кваліфікації. Як мають покращувати свої знання і вміння педагоги за новим законом?

11. Яке місце може займати релігія в школі?

12. Колегіальним органом управління закладом освіти є:

13. Які нові форми атестації педагогічних працівників передбачені в НУШ (новій українській школі)?

14. Державний стандарт початкової загальної освіти передбачає поділ організації освітнього процесу на 2 цикли (І цикл – 1-2 класи; ІІ цикл – 3-4 класи) із застосуванням діяльнісного підходу, заснованого на:

15. Який із варіантів не відноситься до Базового навчального плану Нової початкової освіти?

а) для закладів загальної середньої освіти з українською мовою навчання;

б) для закладів загальної середньої освіти з навчанням мовою відповідного корінного народу абонаціональної меншини;

в) для спеціальних закладів (класів) загальної середньої освіти з українською мовою навчання дітей з особливими освітніми потребами;

г) для спеціальних закладів (класів) загальної середньої освіти з навчанням двох і більше іноземних мов.

16. Варіативний складник базового навчального плану розподіляється (ким та яким чином розподіляється).

17. Здобувати початкову та базову середню освіту особа має право у державному або комунальному закладі освіти за яким чинником?

18. Інклюзивне навчання у закладі освіти організовується у разі (зазначити підставу)

19. Штатні розписи державних і комунальних закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування і типів затверджуються (зазначити яким органом, чи посадовою особою).

20. Здобуття профільної середньої освіти усіма здобувачами освіти становитиме три роки з… (вказати рік).

21. Розподіл педагогічного навантаження у закладі загальної середньої освіти затверджується… (ким затверджується).

22. Державні стандарти загальної середньої освіти визначають

23. Заклад загальної середньої освіти – це … (дати визначення).

З урахуванням якого документу складено список компетентностей, яких набуватимуть учні, згідно з законом «Про освіту»?

Назвіть 10 КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Дайте визначення поняттю «Зміна освітнього середовища» в парадигмі НУШ.

Що змінюється для адміністрації в Новій Українській школі?

Чим обґрунтована необхідність змін у системі освіти.

Яким повинен бути випускник Нової Української школи?

Назвіть основі принципи “педагогіки партнерства”.

Ситуаційні завдання

1. Кінець серпня. У кабінет директора школи приходять 15 учнів 10 класу (всього у класі – 28 учнів) і просять призначити класним керівником не Марію Петрівну, а Юлію Іванівну (у минулому році на паралелі було три дев'ятих класи, а при формуванні десятих класів стало два і зміна класних керівників була неминучою). Якими мають бути дії директора?

2. У педагогічному колективі вже неодноразово порушували питання необхідності загального обговорення змісту річного плану на наступний навчальний рік. Педагоги скаржилися, що адміністрація планує, їх ні про що не запитує, а вони лише виконують. Цього навчального року Ви вирішили запровадити колегіальний підхід до визначення пріоритетів роботи школи та складання змісту річного плану на наступний навчальний рік.

Запропонуйте модель колективного обговорення змісту річного плану на наступний навчальний рік. Доведіть її ефективність.

У чому, на Вашу думку, полягає роль керівника як управлінця персоналом відповідно до нової моделі управління людськими ресурсами в системі освіти?

3. Педагог досить авторитарно проводить уроки, при цьому рівень навчальних досягнень учнів - невисокий. Спілкуючись з колегами в учительській він ставить питання: «Не розумію, що робити зі своїм класом! Мене не слухають на уроці, не бажають виконувати запропоновані завдання!».

Які можуть бути дії керівника закладу освіти?

4. До директора школи прийшов батько четвертокласника, який серед учителів має репутацію недисциплінованого учня. Батько скаржиться директору школи на те, що класовод не об’єктивно ставиться до його сина та постійно провокує його, навмисне говорячи про нього негативні речі.

Як може поводити себе директор школи із батьком?

5. До вас, як до керівника, зранку звернулася мама учня 5-го класу з наступною проблемою: класний керівник моєї дитини, замість того, щоб проводити уроки, постійно розмовляє по телефону. Викликайте її сюди і поговоримо. Проаналізуйте поведінку мами.

Начальник відділу освіти С.В. Черкасова

Переглядів: 16 | Додав: admintokmak | Рейтинг: 0.0/0

НАША АДРЕСА:

 УКРАЇНА

71700, Запорізька обл.,
 м. Токмак, Василя Вишиваного
 272, тел. 2-25-78, 2-78-41, 2-37-71,

 


06178 2-25-78, 2-78-41, 2-37-71 goroo@zp.ukrtel.net